Pages

Monday, September 5, 2011

Gambar sangkar?

Asalamualikum
  hah,diam ta diam dah seminggu kite beraya kan..cepat sangat mase berlalu.Sedare mara pn dah ramai yang balik ke tempat masing-masing untuk meneruskan liku-liku hidup nie yang sememangnye penuh suka duka yang telah ditetapkan untuk kita tempuhi.Bagi aku tahun nieh memang raye yang tak menghampakan walaupun ada gak cerita-cerita dalam ahli keluarga aku nie kurang enak didengar.tapelah tu semua hal-hal orang tua bebudak macam aku tak ley masuk camp0r..

  Sebenarnye hajat aku nak upload gambar reban arnab aku..hari tu dah janji nk uploadkan.bukan aku tanak upload tpi segan sebab sangkar pn jenis yang tangkap muat.haha !.tapi tape la.ini bl0g Muzamil yang punyer.s0,jangan nak pertikaikan.sangkar nie ak buat mase cuti sem 2 arie tu..kononyer persediaan unt0k anak-anak dobot la.tapi sampi sekarang tade lagi rezeki.tape lah.nanti-nanti ade la tu..d0a kan la eh..
nak buat sangkar nie memang la menyakitkan jari..bukan ape..kalau otai-otai lain buat sangkar dorg gune sejenis plastik untuk sambungkan dawai BRC tuh..ala,plastik yang biase digunakan kat pasaraya untuk ikat  mulut beg plastik tuh!..plastik nie dye bole grip..macam gambar kat bawah nieh..

 nie ha plastiknye..bukan yang petak tu..yg kecik panjang tuh..oke!
aku buad sangkar nie sampai nak hancur hujung-hujung jari aku.manetaknye nak save budget terpaksa lipat hujung-hujung dawai BRC tuh.tapi bile dah siap banga gile bile ade yang cakap oke.tak kurang jugak yang mengutuk pun ade.lantak korang la.sangkar nie nak bagi arnab aku duduk,bukan k0rang pun !
cadangnyer dalam cuti seminggun nie nk runner cari arnab lagi..nk tambah lagi dalam sepasang sebab teg0k d0bot n the geng pn macam tak produktif la.yang sepasang nie kire spare part la.memandangkan duit raye aku pun ade lagi siket.sebelum habes semua baek belanjakan kat hobi aku yang nie.mane la taw kot menjadi boleh la nampak jugak hasil titik peluh sendiri..(^_~)
ade satu masalah dalam kepala otak aku nie bile tengok uteh.dye dah ta seceria dulu.mungkin trauma bergaduh ngan eppy dulu.nie pun ade citer disebaliknyer.nanty la cerita kalau sempat ok.walaupun buludye dah kembali tumbuh semua.tapi badan dye lemah sangat.makan pun siket jew.ya ALLAH,kau selamatkan la uteh.panjangkanlah umur dia untuk terus membawa kebahagiaan dalam rumah arnab mil..
Amin..(macam doa untuk bini plak)..hahaha!
oke,tamo nak melalut panjang-panjang nie ade gambar dari starting nk buad sangkar sampi la dah nak ciap dan dah dekat dua bulan d0bot jadi penghuni sangkar nieh..



kalau nak taw port reban nieh belakang kedai ayah aku jew.kedai nie dah boleh masuk muzium.lame gile sejak ayah aku mude remaja lg sampi la anak-anak die muda remaja gak.lame kan?
aku agak-agak sangkar yang aku buad nie bole muat dalam 20 ekor arnab kot.2 ekor dewasa dan cell yang lebey 2 untuk anak-anak dan cucu.hehe..ade lagi gambar..layan!


amacam.cantik tak.jadi la kan untuk arnab je.tapi bagi ak dah memadai.
nie pulak gambar sehari sebelum raye.dibawah pond0k nie dan bersaksikan dob0t la lemang-lemang raye dimasak.yelah,hari hujan.bangsal yang aku buat nie jadi tempat membakarnye.bejase jgak aku kan.
(masuk bakul angkat sendiri)..haha !


Dob0t cakap:tol0ng la bos,jangan bakar aku.api nie panas o0..haha!









                      nak lepak luar cari awek b0le?.bosan la duduk dalam nieh..ahakkss !



                               nie lah tempat uteh dengan eppy berjiran.uteh dok tido jew..sian dye..




No comments:

Post a Comment