Pages

Wednesday, March 28, 2012

sAngat berNiLai





                                     My Super Ayah and MaK. !


Haa,nie lah tulang belakang aku.See,jangan tanya nape aku CHOMEL kan.tengok parent lah.HaHa.update kali nie bukan nak bagi taw nape aku CHOMEL,CUBBY ke ape ke.ini sume pasal Ayah dan Bonda tercinta aku.

Baru-baru nie abang aku accident,habis remuk bahagian depan kereta,mujur lah dye patah peha je.itu je lah abang yang aku ada.walaupun tak ngam sangat,tpi adik bradik kan.kot mana pun mesti ada sayang tu.masa mula accident tu aku lah orang yang gelabah p tengok tempat tu.sampai je dorg cakap dah antar abang aku ke hospital.aku pun tengok lah kat kereta dye.selamatkan barang-barang berharga.mujur lah jumpe balik segala laptop,handset,macam-macam lagi la yang kalau orang lain jumpa memang boleh sangat dah dye gadai dan beli ayam KFC 5,6 ketul.Haha!

sepanjang abang aku kat hospital mak ayah aku lah yang jaga.malam semalam jugak selamat dah dokter masukan besi.huhu,ngeri der.ciap skrew bagai.dah macam sambung paip !.sumpah takot.okeyh,sepanjang masa tiga hari nie lah aku dapat teng0k betapa besarnya pengorbanan seorang ibu.kenapa ibu?.ayah pun besar jugak,cume sumer yang dye buad kita tak nampak.kira macam belakan takbir lah.mak lah yang lap badan,tolong perbetul bantal,bawak makanan,macam-macam lagi lah.rasa kagum sangat dengan semangat yang mak aku tunjuk.wlaupun penat anak tetap yang utama.besar sangat pengorbanan.malam pun tidur tak lena asyik pikir pasal anak.

lepas jadi benda macam nie baru aku nampak bertapa mak ayah sayangkan anak-anak dorang.anak-anak je tak nampak,kadang tu ciap melawan lagi.mak,mil mintak maaf selama ni mil ada buad salah silap.sayang mak,ayah taw.Antara kasih kekasih dan kasih ibu itu adalah dua  kasih yang bebeza.Si kekasih boleh meninggalkan kasih nya bila tak diperlukan atau dah ada peganti.tapi kasih ibu ayah tak dapat di bandingkan kerana ianya tetap selamanya begitu.Tetap utuh kerana AYAH dan IBU punyai KASIH yang paling SETIA.sayang lah mereka ketika masih ada.berbaktilah sebaik mungkin.

okeyh-okeyh,walaupun hari ni bukan hari ibu atau hari bapa aku tetap nak tulis jugak.ada aku kisah korang nak kata aku poyo.lebih baik poyo dari jadi plastik.dahhh,over plak..hehe,bukan ape,tiba-tiba asa nak sangat tulis entry macam nieh.okey lah,harap korang sumer paham maksud yang tersirat.jumpe lagi next post.hehe.Asalamualikum.<3



No comments:

Post a Comment